W dniu 11 października 2019 roku w Centrum Aktywności Lokalnej w Wielkich Bałówkach odbyła się druga konferencja ,,Biznes przy kawie”, organizowana przez Lokalną Grupę Działania Ziemia Lubawska, która tym razem była skierowana nie tylko do przedsiębiorców z terenu funkcjonowania Stowarzyszenia lecz także do organizacji pozarządowych.
Spotkanie miało na celu przekazanie wielu ważnych i istotnych informacji w dość krótkim czasie. Prelegentami były osoby wspierające strefę biznesu oraz organizacje pozarządowe z Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
Uczestnicy zyskali możliwość zgromadzenia wiedzy i informacji na temat oferowanych pożyczek niskooprocentowanych, pochodzących ze środków UE, możliwości pozyskania dotacji na rozwój działalności gospodarczej, korzyści z zatrudniania osób dotkniętych niepełnosprawnościami oraz wymogów i obowiązków z tym związanych. Ponadto w spotkaniu udział wzięli przedstawiciele biura rachunkowego oraz eksperci w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, którzy przekazali nowinki prawne, zmiany oraz aktualizacje najważniejszych przepisów prawnych w tych dziedzinach. Przekazane zostały również ciekawostki dotyczące mediacji w biznesie.
Organizacje pozarządowe zostały zapoznane z możliwościami wsparcia przez Urząd Marszałkowski oraz współpracy jaką można nawiązać z administracją i biznesem.
W konferencji, w roli prelegentów wystąpili przedstawiciele takich instytucji jak:
- Warmińsko – Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego – Wiceprezes Zarządu Pan Zbigniew Ciechomski,
- Działdowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. – Pan Grzegorz Chiliński,
- Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, oddział w Olsztynie – Pani Anna Baran oraz Pani Elżbieta Sokół – Gąsiorowska,
- Bank Gospodarstwa Krajowego – Pani Patrycja Lemańczyk,
- Firma Usługowo – Szkoleniowa – Pani Anna Burkiewicz,
- Stowarzyszenie Profesjonalnych Mediatorów Gospodarczych – Pan Andrzej Andrzejewski,
- Biuro Rachunkowe PROFIT – Pan Krzysztof Lewicki,
- Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko – Mazurskiego; Biuro Dialogu Społecznego i Pożytku Publicznego – Kierownik Biura Pani Joanna Glezman,
- Nidzicka Fundacja Rozwoju ,,NIDA” – Pan Krzysztof Margol,
- Lokalna Grupa Działania Ziemia Lubawska – Prezes Zarządu Pani Agnieszka Stajszczak.
Po zakończonych prezentacjach każdy z prelegentów udał się do przygotowanego wcześniej punktu konsultacyjnego, w którym świadczone było indywidualne doradztwo osobom zainteresowanym.
Na konferencji pojawiło się w sumie około 50 lokalnych przedsiębiorców i przedstawicieli organizacji pozarządowych, którzy ze skupieniem wysłuchali wystąpień prelegentów. Chętnie korzystali z indywidualnego doradztwa. Zainteresowanie spotkaniem było większe niż na pierwszym spotkaniu, które odbyło się w kwietniu.
Konferencje odbywać będą się regularnie. Kolejną planujemy zorganizować w okolicach kwietnia. Już teraz serdecznie Państwa zapraszamy i zachęcamy do obserwowania naszej strony.
Serdecznie dziękujemy wszystkim prelegentom za poświęcony czas, chęć podzielenia się swoją wiedzą oraz prezentacje ofert instytucji. Gorące podziękowania kierujemy także do lokalnych przedsiębiorców i organizacji pozarządowych za wykazane zainteresowanie, czynny udział i możliwość wsparcia rozwoju ich działalności.
Liczymy na Państwa obecność za pól roku. Do zobaczenia!